marxx
Odpowiedź forum utworzona
-
AutorWpisy
-
marxxCzłonek
Każda podłoga przed montażem musi przejść okres aklimatyzacji w pomieszczeniu, w którym będzie położona. W tym czasie podłoga przejmuje stopień wilgotności i temperaturę pomieszczenia. Wilgotność podłogi powinna mieścić się w przedziale 7-11%. Optymalną wartością wilgotności dla parkietu tuż jest 8-9%. Ułatwi to cyklinowanie. Długość aklimatyzacji zależy od budowy podłogi oraz pory roku.
marxxCzłonekJeśli osoba, która ukłdała podłogę, nie sprawdziła stanu podłoża i parkietu przed ułożeniem, a także nie zachował okresu aklimatyzacji przed cyklinowaniem, reklamacja powinna zostać uznana. Należałoby też sprawdzić, czy w pomieszczeniu utrzymymana była właściwa wilgotność i temperatura.
marxxCzłonekW takim przypadku lepiej zdecydować się na podłogę zabezpieczoną już przez producenta, gotową do ułożenia. Taka podłoga będzie bardziej odporna na kontakt z pazurami niż podłogi zabezpieczane dopiero po ułożeniu, gdyż lakier utwardzany jest promieniami UV. Dobrym rozwiązaniem jest też olej. Na olejowanej podłodze rysy są znacznie mniej widoczne, dodatkowo olejowane drewno ma zdolność do samozabliźniania, a w razie potrzeby na takiej podłodze można dokonać miejscowych napraw.
marxxCzłonekPrzy normalnym użytkowaniu nie powinno się nic dziać. Trzeba pamiętać, żeby pilnować kwestii wilgoci. Podczas mycia podłogi nie należy nanosić jakichś dużych ilości wody mopem. Podłoga powinna szybko wysychać.
marxxCzłonekPani obawy są absolutnie niesłuszne. Pomieszczenia narażone na wilgoć i zamiany temperatury wymagają drewna twardego. Spośród rodzimych gatunków warto polecić tu dąb lub klon. Jak zawsze doskonałym rozwiązaniem okazują się deski egzotyczne: teak, jatoba, merbau itp.
marxxCzłonekW takim przypadku lepiej zdecydować się na podłogę zabezpieczoną już przez producenta, gotową do ułożenia. Taka podłoga będzie bardziej odporna na kontakt z pazurami niż podłogi zabezpieczane dopiero po ułożeniu, gdyż lakier utwardzany jest promieniami UV. Dobrym rozwiązaniem jest też olej. Na olejowanej podłodze rysy są znacznie mniej widoczne, dodatkowo olejowane drewno ma zdolność do samozabliźniania, a w razie potrzeby na takiej podłodze można dokonać miejscowych napraw.
marxxCzłonekRaczej nie ma ograniczeń. Można kupić pojedyncze deszczułki albo takie naklejone na siatke. Możesz taki lamparkiet układać w dowolne wzory. Poniżej kilka przykładów:
[attachment=0:vmo1vhi1]wzory ukladania parkietu.jpg[/attachment:vmo1vhi1]
Pamiętaj tylko, że nie każdy klej się nadaje do lamparkietu, szczególnie odradza się kleje jednoskładnikowe.Najlepiej zastosować taki, który ograniczy pracę drewna (o średniej elastyczności). Może to być klej rozpuszczalnikowy z żywicami syntetycznymi albo dwuskładnikowy poliuretanowy lub poliuretanowo-epoksydowy.
marxxCzłonekPowiedziałbym, że jest bardzo ważne i konieczne! Gruntowanie wzmacnia wierzchnią warstwę i wiąże resztę pyłku. Dzięki niemu klej ma większą przyczepność, no i ostatnia rzecz, gruntowanie chroni przed wilgocią. Grunt parkieciarski dobieramy odpowiednio do kleju, jaki zamierzamy zastosować
marxxCzłonekZgadza się. Mamy jeszcze podkład na ogrzewaniu podłogowym, który musi mieć 2,5 cm grubości powyżej elementów grzejnych oraz podkład pływający – co najmniej 4 cm
marxxCzłonekPrzyjmuje się, że optymalne wyniki takich pomiarów to 2% (metodą CM) w przypadku podkładu cementowego i 1,8% przy ogrzewaniu podłogowym. Przyjmuje się, że wszelkie niedoskonałości w tym względzie nie mogą być większe niż 3 mm na każdy metr, biorąc zaś pod uwagę długość pomieszczenia margines tolerancji wynosi od 5 do 8 milimetrów. W przypadku nierówności są dwie opcje: zabieg szlifowania lub dodatkowa wylewka samopoziomująca. No chyba, że zdecydujemy się na tańszą wersję – wyrównanie płytami OSB, nie należy ich stosować przy ogrzewaniu podłogowym ze względu na właściwości termoizolacyjne.
marxxCzłonekjak we wszystkim – najlepiej taką robotę zostawić dla fachowca. Ale jeśli jesteś odważny, to radzę skorzystać z podkładu samopoziomującego. Te wylewane tradycyjną metodą rozprowadzania masy, bez doświadczenia lepiej nie dotykać
marxxCzłonekNajbardziej trwały jest podkład cementowy. Podkłady anhydrytowe, a także gipsowe należą do tych mniej trwałych. Wszystko zależy od rodzaju podłogi. Jeśli będzie to parkiet, to najlepiej sprawdzi się podkład cementowy. Raz, że jest najbardziej trwały, a dwa, podkład gipsowy oraz anhydrytowy nie nadaje się pod posadzki drewniane.
marxxCzłonekZwracać uwagę należy na wiele rzeczy. Bardzo ważny jest parametr wytrzymałości, ważny jest też rodzaj spoiwa. Czekać trzeba ok. tygodnia do dwóch, jeśli zastosowany był podkład szybkowiążacy, jeśli użyjemy podkładu tradycyjnego – nawet do trzech miesięcy. Na podłożu betonowym, które jest suche i stabilne można stosować podkład zespolony, który łączy się ściśle i równomiernie z podłożem. W przypadku podłoża słabego lub takiego, które nie gwarantuje właściwej przyczepności, zaleca się stosować podkłady na warstwie oddzielającej.
marxxCzłonekJeśli chodzi o montaż bruku to jest on trudniejszy w ułożeniu niż zwykł parkiet. Trzeba mieć w tym doświadczenie. To są kawałki drewna cięte w poprzek pnia i przez to one bardziej pracują (ale są za to twardsze i bardziej wytrzymale). Najlepiej wziąć od tego fachowca. Jak jesteś z okolic Warszawy to możemy się spotkać i powiem Ci co i jak Jeśli chodzi o koszty układania to 50 zł / m2 plus koszt chemii.
W tej cenie masz klejenie, cyklinowanie+lakierowanie (4 krotnie). Szkoda pieniędzy na samodzielną zabawę.marxxCzłonek1. Jaka jest różnica między deską Barlinecką a finish parkietem/deską?
Finishparkiet i Barlinek to 2 najwięksi producenci w podłóg warstwowych w kraju. Produkty są do siebie zbliżone technologicznie z tą różnicą, że finishparkiet to podłoga 2-warstwowa a Barlinek 3-warstwowa. Teoretycznie 3 warstwy dają większą stabilność bo każda warstwa jest układana krzyżowo względem sąsiedniej. Za to Finishparkiet udziela najdłuższej gwarancji (50 lat, Barlinek maks. 30 lat)2. Skąd takie różnice w cenach jak np 100 zł /m2 za dębową deskę warstwową w castoramie i podobny produkt np od Hajnówki za 200 zł?
Różnice mogą wynikać z wielu czynników. Po pierwsze w marketach budowlanych często sprzedawane są produkty bez marki, sprowadzane z Chin, o niższej jakości. Istotny wpływ na cenę ma grubość warstwy użytkowej drewna (2-6 mm). Co do zasady to im grubsza tym lepsza, bo potem można taką podłogę poddać renowacji 1-2 razy. No i częściowo różnice w cenach zależą od polityki firmy.3. Czy montaż takiej podłogi gotowej jest skomplikowany? Układa się jak panele? Jaki koszt montażu za 1m2?
Każdy producent zaleca montaż po swojemu, trzeba przeczytać na stronie www lub w salonie zapytać. Generalnie są 2 metody montażu podłogi warstwowej – albo na klej (tak jak np Finishparkiet) albo pływająco czyli bez kleju ale np na specjalnej macie.Mam nadzieję, że odpowiedzi były pomocne Pozdrawiam
-
AutorWpisy